Ви сте овде: HomeАктуелности2019 Februar18.02.2019. – Андреј Јовановић, директор "Мојих брендова" : "Кока-кола" је купила "Бамби", то је доказ нашег рада

18.02.2019. – Андреј Јовановић, директор "Мојих брендова" : "Кока-кола" је купила "Бамби", то је доказ нашег рада

Инвестициони фонд "Mid Europa partners" продао је "Бамби" за 260 милиона евра компанији "Кока-Кола", потврдио је у у ексклузивном разговору за "Блиц" Андреј Јовановић, један од партнера тог фонда и генерални директор холдинг компаније "Моји брендови".

- Када је инвестициони фонд "Mid Europa partners" 2015. године купио "Бамби" постао сам генерални директор холдинг компаније "Моји брендови" (коју чине "Имлек", "Бамби" и "Књаз Милош") и значајан суинвеститор у овом узбудљивом пројекту. "Бамби" је од тада прошао огромне промене и достигао позицију апсолутног тржишног лидера у сегменту кекса у Србији. Верујемо да је сада време да "Бамби" и његов основни производ "плазма" наставе свој успешан пут као један од најпрепознатљивијих брендова Србије и сада део компаније "Кока-Кола", која је међународни шампион међу потрошачима. Чињеница да је "Кока-кола" показала велико интересовање за "Бамби" је доказ не само успеха нашег рада већ и снаге домаћих брендова у оквиру "Бамбија", а које ће "Кока-Кола" са поносом представљати на српским полицама заједно са својим међународним шампионима и настављати наш рад на ширењу утицаја ових брендова на европском и глобалном тржишту. Следећа фаза раста "Бамбија" почиње јаком основом коју подржава врхунско управљање, најбоља профитабилност у класи и изванредни односи са потрошачима - каже Јовановић говорећи о разлозима за продају "Бамбија".

Шта продаја "Бамбија" значи за српску привреду и потрошаче?

- "Кока-Кола" ХБЦ је већ јак тржишни играч и у Србији и на међународном плану и верујемо да ćе наставити да имплементира богат производни програм "Бамбија" како би испоручили најбоље производе потрошачима. "Кока-Кола" је недавно купила "Коста кофи", један од највеćих ланаца кафе на свету, што даје бескрајне могуćности да "плазма" буде постављена поред сваке послужене кафе у светским кафетеријама ове компаније. Аквизиција компаније "Бамби" од стране компаније која се налази на Лондонској берзи са вредношćу веćом од 11 милијарди евра важан је доказ поверења страних инвеститора у Србију. Очекујемо да ćе овај потез охрабрити многе друге инвеститоре да инвестирају у Србију и њену инфраструктуру, индустрију и људе.

Које су биле главне промене и изазови од момента преузимања компаније "Моји брендови" од стране фонда "Mid Europa partners" 2015.?

- Било је много изазова и много успешних резултата које смо доставили менаџменту фонда. Свим компанијама које послују у оквиру "Мид Еуропа партнерс", укључујуćи "Имлек", "Бамби" и "Књаз Милош", била су потребна улагања у иновације, објекте и људе. Захваљујуćи потпуној стратешкој, финансијској и управљачкој подршци, у "Бамбију" смо стратегију фокусирали на важност кекса те смо уложили значајну количину времена, труда и новца у капиталне трошкове, развој производа и запошљавање и развој најбољег менаџерског тима. Институционализовали смо структуру тако да наши послови раде на истом нивоу професионализма, стручности и дисциплине као водеćе свјетске компаније за производњу робе широке потрошње. Уложили смо око 120 милиона евра у капиталне инвестиције, што је омогуćило "Имлеку", "Бамбију" и "Књаз Милошу" да и даље доносе најбоље производе српским потрошачима, што су они препознали тако што су повећали поверење у наше брендове више него икада раније.

Како је сарадња са "Mid Europa partners" утицала на вас и пословање компаније "Моји брендови"?

- "Mid Europa partners" као највеćи приватни инвеститор у ЦЕЕ и Србији наставља да испуњава своју мисију инвестирања, подршке и развоја националних и регионалних компанија шампиона. Кроз партнерство са "Мид Европа", верујем да смо донели значајну вредност српској привреди и потрошачима, и то запошљавањем врхунских младих људи којима смо дали прилику да воде и развијају инфраструктуру и објекте, као и да повеćавају понуду потрошачима и да повеćавају српски извоз. Моје искуство у стварању, развоју и расту компаније "Марба" у комбинацији са радом фонда "Mid Europa", те приступом врхунским стручњацима из индустрије, софистицираној финансијској оптимизацији и познавању локалног тржишта увелико доприносе успеху МБГ.

Који су следеćи кораци за МБГ бизнис, укључујуćи "Књаз Милош" и "Имлек"?

- И "Књаз Милош" и "Имлек" су изванредне компаније са феноменалним перформансама и снажним развојним потенцијалом. Имајуćи у виду наш инвестициони хоризонт, природно је да ćемо размотрити који су следеćи кораци за излазак из оба предузеćа са истим успехом као и са "Бамби". Верујемо да је "Књаз Милош" изузетно атрактивна компанија са високим растом и веć имамо јаке интересе како стратешких тако и финансијских купаца, па ćемо проценити све опције и донети одлуку у догледно време. "Имлек" је регионални првак у млекарској индустрији са низом брендова које купци воле и којима верују. Радимо на новим развојним плановима и улагању значајних ресурса у изградњу једне од највеćих и најмодернијих млекара у Европи, која ćе бити атрактивна понуда за домаćе потрошаче и потенцијалне нове инвеститоре.

Задовољство у "Кока-коли"

Главни извршни директор компаније "Кока-Кола" ХБЦ АГ, Зоран Богдановић, каже да "ова аквизиција представља изврсну прилику за стварање додатне вредности за компанију, купце и акционаре".

- У наш постојећи портфолио водећих брендова напитака додаћемо потрошачима добро познате, комплементарне брендове, као и иновативне вештине и знања. Ово ће додатно ојачати нашу релевантност на тржишту и однос са купцима и дати нам могућност да повећамо своје присуство у кључним приликама за конзумацију, као што су почетак дана, конзумација у покрету и ужина и освежење код куће - каже Богдановић. Извор: www.blic.rs

Go to top